Sfeerplaat groene energie met windmolens

Prospectbeheer voor MKB Collectieven

De opdracht

MKB collectieven krijgt dagelijks te maken met honderden contactgegevens van mogelijke klanten die onderhouden moeten worden. Om overzicht te kunnen behouden was er vraag naar een overzichtelijk systeem waarin de bedrijfsdata eenvoudig te filteren is op de huidige status van het contact met potentiële klanten van MKB Collectieven.

Voor MKB Collectieven hebben wij een tool ontwikkeld, waarmee bedrijfsdata (1,5+ miljoen regels) geïmporteerd kunnen worden in één overzichtelijk systeem. Daarna kan er dynamisch vanuit deze data subselecties worden gemaakt, zodat de gebruikers van het systeem eenvoudig de gewenste contactgegevens kunnen vinden. Als deze data geëxporteerd wordt zullen ze automatisch ingeladen worden in het systeem van het call center. Nadat de prospects gebeld zijn wordt de status teruggekoppeld en geüpdatet in het systeem. Op deze manier worden de klantrelaties altijd overzichtelijk in kaart gebracht, en door middel van de filteropties in het systeem is het eenvoudig te overzien op welke relaties moet worden ingegrepen. Hierdoor kunnen eventuele leads sneller en effectiever worden benaderd!

Het systeem is schaalbaar en in de toekomst kunnen verdere uitbreidingen en toepassingen eenvoudig worden geïmplementeerd.

Mock-up van het prospectbeheer dashboard

Gebruikersgemak

Door deze uitwerking hoeft het excelbestand van 1,5 miljoen regels niet meer handmatig gefilterd te worden door MKB Collectieven. Ook wordt er nu rekening gehouden met welke prospects al in belsystemen zitten en hoe lang geleden er contact is opgenomen. Hiermee wordt voorkomen dat de prospects in een korte periode meerdere keren worden gebeld. Het is dus makkelijk geworden om te filteren en zoeken, maar daarnaast zijn er ook verdere groeimogelijkheden binnen het nieuwe systeem.

Resultaat

Onze technische oplossing voorkomt menselijke fouten doordat het systeem automatisch de contacten bijhoudt. Hiernaast hanteert het systeem een effectieve curve waarin prospects naar boven komen in het dashboard, waardoor er niet te weinig én niet te veel gebeld wordt. Zo blijven zowel de medewerkers als de prospects tevreden!

Meer over deze case?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op