Een Lightspeed shop voor Verschoor Mode

De opdracht

Al sinds 1930 levert familiebedrijf Verschoor de mooiste merken, kledingstukken en verhalen uit de modewereld aan de man. In september 2020 is een gloednieuwe winkel geopend in Sliedrecht onder de naam Menstore by Verschoor. De winkel is gespecialiseerd in mannenmode. Gelijktijdig met deze opening is ook de nieuwe website www.mode.nl gelanceerd.

Aan ons was de opdracht om een Lightspeed webshop in te richten met een uniek design. De webshop is gekoppeld aan het Lightspeed kassasysteem dat in de fysieke winkel wordt gebruikt. Het grote magazijn achter de winkel zal fungeren als magazijn voor zowel de webshop als de winkel. Door de naadloze aansluiting tussen webshop en winkel wordt de voorraad automatisch bijgewerkt en dus altijd up-to-date gehouden. Zo voorkomen we voorraadverschillen tussen webshop en winkel.

De webshop bevat hiernaast een aantal unieke elementen. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van speciale 360° afbeeldingen die de kledingstukken vanaf elk mogelijke hoek tonen aan de gebruiker op de productpagina’s. Ook hebben we voldoende ruimte gemaakt voor promoties, pakkende (week)aanbiedingen en uitnodigende ‘shop-the-look’ onderdelen. Alle aandacht is gevestigd op mode. En dat is precies waar Verschoor voor staat!

Uniek webdesign

Voor de webshop hebben we een uniek design ontworpen met een optimale gebruikerservaring als uitgangspunt. Het visueel ontwerp is geïnspireerd door het interieur design van de nieuwe winkel. De kleuren brengen een moderne en stijlvolle look-and-feel met zich mee dat aansluit op de merken en collecties die worden aangeboden.

Resultaat

Dankzij de nieuwe webshop, inclusief synchronisatie met het Lightspeed kassa-systeem in de winkel, is het voor Menstore by Verschoor ontzettend eenvoudig om hun online en offline verkopen inzichtelijk te houden. Doordat het visuele ontwerp aansluit op het interieur van de winkel vormen deze twee verkoopkanalen samen één geheel en wordt het merk krachtig neergezet.