Header Harmony

Grip op je data en verzekeringen met het Harmony Klantenportaal

De opdracht

De naam "Harmony" zal misschien niet meteen bellen doen rinkelen, maar dit bedrijf is al ruim 20 jaar de specialist in het verzekeren van consumentenelektronica. Doordat Harmony samenwerkt met verschillende grote retailers maken ze het eenvoudig om bij aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe iPhone direct een passende verzekering af te sluiten.

Harmony verzekert consumentenelektronica veelal via Retail, maar ook steeds meer E-tail. In de eerste helft van 2021 zijn 2 grote websites voor verkoop van mobiele telefoons ook zeer succesvol begonnen met het aanbieden van de verzekeringen. Vanaf 2019 wordt naast de Nederlandse, ook de Belgische markt bediend. Ze willen ieder elektronica product van de consument verzekeren, wat op het moment van aankoop kan of zelfs tot 12 maanden na de aankoop.

Verstrekking of wijzigen van informatie, zoals persoonsgegevens of het opzeggen van een verzekering, vereiste voorheen een e-mail of telefonisch contact. Vervolgens moesten medewerkers handmatig wijzigingen verwerken in het Microsoft Business Central systeem van Harmony. Om deze informatievoorziening te vereenvoudigen en te automatiseren, maar vooral om 24/7 bereikbaar te zijn voor de klanten, hebben wij in opdracht van Harmony een gebruiksvriendelijk klantenportaal ontwikkeld.

Het klantenportaal geeft inzicht in persoons- en adresgegevens en biedt de mogelijkheid om verzekeringen in te zien, te wijzigen en op te zeggen. Ook hebben we een gebruiksvriendelijke flow ontwikkeld waarin klanten eenvoudig schade of diefstal kunnen melden. In dit proces wordt de gebruiker door een aantal stappen geleid die ervoor zorgen dat alle benodigde informatie terecht komt bij Harmony om zorgvuldig de claim af te kunnen handelen.

Mockup Complete

Inzichtelijk en doelgericht

Het portaal is gefocust op informatievoorziening, waarbij gebruikers snel informatie over hun verzekeringen kunnen inzien. Functionaliteiten als het melden van schade of diefstal zijn prominent in beeld gebracht, zodat gebruikers eenvoudig en snel claims kunnen indienen. Om een gevoel van bereikbaarheid en vertrouwen te creëren, is gekozen om het telefoonnummer van de klantenservice altijd weer te geven door deze in het menu te plaatsen. Zo kunnen klanten, naast 24/7 online, ook altijd nog telefonisch bij Harmony terecht.

We hebben de verschillende applicaties los van elkaar gebouwd, zodat ze elkaar niet direct raken. Zo hoef je ook niet bang te zijn dat, als je een project uitrolt, de ene applicatie de andere applicatie beïnvloedt.

Robert de Groot van Harmony vertelt: “We hebben hulp gezocht bij de bouw van het klantenportaal, omdat we zelf geen developers in dienst hebben. We moesten op zoek naar een partner die het voor ons kon bouwen, omdat dat efficiënter is dan zelf developers in dienst te nemen. We hebben toen met een aantal partijen gesproken, maar een collega van ons had al eerder met Notive gewerkt. Toen zijn we met elkaar in gesprek gegaan en kregen meteen een goed gevoel. Het bedrijf is jong en dynamisch en dat bevalt me wel.”

De samenwerking bevalt goed vertelt Robert. “We werken de functionaliteit vooraf samen uit, delen het ontwikkelen op in sprints en met enige regelmaat zitten we weer met elkaar om de tafel om de voortgang te bekijken en te bespreken. Ook hebben we een acceptatie omgeving waarin we de nieuwe functionaliteiten testen en feedback geven, dus een duidelijke structuur.”

Resultaat

Het klantenportaal creëert een gevoel van bereikbaarheid en transparantie voor klanten. Doordat er altijd inzicht is in persoonsgegevens, polisvoorwaarden en (afhandelingen van) claims, hoeven klanten minder vaak contact op te nemen met klantenservice en zullen wijzigingen of aanvragen sneller behandeld worden. Het klantenportaal biedt vooruitgang op gebied van klanttevredenheid, maar laat ook zien dat Harmony moderniseert en innoveert.

We blijven het klantenportaal verder ontwikkelen. Onlangs hebben we de mogelijk voor het aanvragen van nieuwe verzekeringen in het klantenportaal geïmplementeerd. Dat draait dan compleet losstaand van wat we al hebben, zodat dat onaangetast blijft en ‘stand alone’ draait. Ook hebben we de claimroutering geautomatiseerd, dus wanneer je bijvoorbeeld een claim indient voor een kapotte telefoon, dan weet het systeem direct wat de vervolgstappen moeten zijn en kan dit volledig geautomatiseerd in gang worden gezet. Zo wordt de klant bijvoorbeeld direct naar een winkel in de buurt gestuurd voor het inleveren van zijn product, ontvangt de klant verzendlabels of wordt er indien nodig nog om extra informatie gevraagd.

Rde Groot 2

Robert de Groot

“De samenwerking en de overzichtelijke structuur van het werken met sprints bevalt me goed”

Ook een portaal ontwikkelen voor jouw klanten?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op