Header Harmony

Grip op je data en verzekeringen met het Harmony Klantenportaal

De opdracht

De naam "Harmony" zal misschien niet meteen bellen doen rinkelen, maar deze partij is al jarenlang een "verzekeraar achter de schermen". Doordat Harmony samenwerkt met verschillende retailers, maken ze het eenvoudig om bij aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe iPhone direct een passende verzekering af te sluiten.

Harmony verzekert consumentenelektronica veelal via Retail, maar ook steeds meer E-tail. Ze verkopen in Nederland en België. Zo zijn ze sinds kort bijvoorbeeld begonnen met het aanbieden van verzekering voor GSMweb.nl. Ze willen ieder elektronica product wat een consument heeft verzekeren, wat op het moment van aankoop kan of zelfs tot 12 maanden na de aankoop.

Verstrekking of wijziging van informatie, zoals persoonsgegevens of het opzeggen van een verzekering, vereiste voorheen een e-mail of telefonisch contact. Vervolgens moesten medewerkers handmatig wijzigingen verwerken in het Microsoft Navision systeem van Harmony. Om deze informatievoorziening te vereenvoudigen en automatiseren, maar ook om klantenservice en administratie te ontlasten, hebben wij in opdracht van Harmony een gebruiksvriendelijk klantenportaal ontwikkeld.

Het klantenportaal weergeeft vertrouwelijke data zoals persoons- en adresgegevens en biedt de mogelijkheid om verzekeringen in te zien of op te zeggen. Ook hebben we een gebruiksvriendelijke flow ontwikkeld waarin gebruikers eenvoudig schade of diefstal kunnen melden. In dit proces wordt de gebruiker door een aantal stappen geleid die ervoor zorgen dat alle benodigde informatie terecht komt bij Harmony om zorgvuldig de claim af te kunnen handelen.

Mockup Complete

Inzichtelijk en doelgericht

Het portaal is gefocust op informatievoorziening, waarbij gebruikers snel informatie over hun verzekeringen kunnen inzien. Functionaliteiten als het melden van schade of diefstal zijn prominent in beeld gebracht, zodat gebruikers eenvoudig en snel claims kunnen indienen.

Om een gevoel van bereikbaarheid en vertrouwen te creëren, is gekozen om het telefoonnummer van klantenservice altijd te weergeven door deze in het menu te plaatsen.

We hebben de verschillende applicaties los van elkaar gebouwd, zodat ze niet direct elkaar raken. Zo hoef je ook niet bang te zijn dat als je een project uitrolt de ene applicatie de andere applicatie beïnvloedt.

Robert de Groot van Harmony vertelt: “We hebben hulp gezocht bij de bouw van het klantenportaal, omdat we zelf geen developers in dienst hebben. We moesten op zoek naar een partner die het voor ons kon bouwen, omdat dat efficiënter is dan zelf developers in dienst te nemen. We hebben toen met een aantal partijen gesproken, maar een collega van ons had al eerder met Notive gewerkt. Toen zijn we een keer wezen praten en toen kregen we meteen een goed gevoel. Het bedrijf is jong en dynamisch en dat bevalt me wel.”

De samenwerking bevalt goed vertelt Robert. “We delen het op in sprints en met enige regelmaat zitten we weer met elkaar om de tafel. Ook hebben we een acceptatie omgeving waarin we dingen testen en feedback in geven dus dat heeft een goede structuur.”

Resultaat

Het klantenportaal creëert een gevoel van bereikbaarheid en transparantie voor klanten. Doordat er altijd inzicht is in persoonsgegevens, polisvoorwaarden en (afhandelingen van) claims, hoeven klanten minder vaak contact op te nemen met de klantenservice en zullen wijzigingen of aanvragen sneller behandeld worden. Het klantenportaal biedt vooruitgang op gebied van klanttevredenheid, maar laat ook zien dat Harmony moderniseert en innoveert.

We blijven doorontwikkelen aan Harmony. Onlangs zijn we bijvoorbeeld bezig geweest met het aanvragen van nieuwe verzekeringen. Dat draait dan compleet losstaand van wat we al hebben, zodat dat onaangetast blijft en ‘stand alone’ draait. Ook hebben we de claims geautomatiseerd, dus bijvoorbeeld een claim die je indient voor een kapotte telefoon. Zo vindt die automatisch de juiste uitkomst en kan die claims goedkeuren of bijvoorbeeld erbij zetten dat er nog foto’s geüpload moeten worden. Ook wordt er bekeken of er nog andere dingen zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Daarnaast wordt er ook een winkel in de buurt gezocht waar je dan je kapotte telefoon heen zou kunnen brengen.

Rde Groot 2

Robert de Groot

“De samenwerking met de sprints bevalt me goed”

Ook een portaal ontwikkelen voor jouw klanten?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op