Grip op je data en verzekeringen met het Harmony Klantenportaal

De opdracht

De naam "Harmony" zal misschien niet meteen bellen doen rinkelen, maar deze partij is al jaren lang een "verzekeraar achter de schermen". Doordat Harmony samenwerkt met verschillende retailers, maken ze het eenvoudig om bij aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe iPhone direct een passende verzekering af te sluiten.

Verstrekking of wijzigen van informatie, zoals persoonsgegevens of het opzeggen van een verzekering, vereiste voorheen een e-mail of telefonisch contact. Vervolgens moesten medewerkers handmatig wijzigingen verwerken in het Microsoft Navision systeem van Harmony. Om deze informatievoorziening te vereenvoudigen en automatiseren, maar ook om klantenservice en administratie te ontlasten, hebben wij in opdracht van Harmony een gebruiksvriendelijk klantenportaal ontwikkeld.

Het klantenportaal weergeeft vertrouwelijke data zoals persoons- en adresgegevens en biedt de mogelijkheid om verzekeringen in te zien of op te zeggen. Ook hebben we een gebruiksvriendelijke flow ontwikkeld waarin gebruikers eenvoudig schade of diefstal kunnen melden. In dit proces wordt de gebruiker door een aantal stappen geleid die ervoor zorgen dat alle benodigde informatie terecht komt bij Harmony om zorgvuldig de claim af te kunnen handelen.

Inzichtelijk en doelgericht

Het portaal is gefocust op informatievoorziening, waarbij gebruikers snel informatie over hun verzekeringen kunnen inzien. Functionaliteiten als het melden van schade of diefstal zijn prominent in beeld gebracht, zodat gebruikers eenvoudig en snel claims kunnen indienen.
Om een gevoel van bereikbaarheid en vertrouwen te creëren, is gekozen om het telefoonnummer van klantenservice altijd te weergeven door deze in het menu te plaatsen.

Resultaat

Het klantenportaal creëert een gevoel van bereikbaarheid en transparantie voor klanten. Doordat er altijd inzicht is in persoonsgegevens, polisvoorwaarden en (afhandelingen van) claims, hoeven klanten minder vaak contact op te nemen met klantenservice en zullen wijzigingen of aanvragen sneller behandeld worden. Het klantenportaal biedt vooruitgang op gebied van klanttevredenheid, maar laat ook zien dat Harmony moderniseert en innoveert.

Ook een portaal ontwikkelen voor jouw klanten?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op