IT Innovation Partner

Nic. Oud - Service Portaal

Nic. Oud is marktleider op het gebied van print & mail, fulfilment, weblogistics en targeting. Met een productie- en opslagruimte van 20.000 m2 zijn ze elke minuut van de dag operationeel. De kernactiviteit van Nic. Oud bestaat uit het ontwikkelen, verpakken en voordelig verzenden van mailings. Ze verzorgen de complete logistieke afhandeling van online bestellingen voor webwinkels en b2b bedrijven zoals productiebedrijven, groothandels en dienstverleners.
  • Programmeertaal
    Symfony, Doctrine, RabbitMQ, 3PL Dynamics, Wics, Lightspeed, Magento, WooCommerce, MediaCompetence
  • Datum project
    Doorlopend project
Scroll

De opdracht

Nic. Oud was op zoek naar een service portaal waarmee hun klanten eenvoudig inzicht kunnen krijgen in alle orders die door Nic. Oud behandeld worden. Veel klanten van Nic. Oud hebben webshops die draaien op e-commerce platformen en daarom is het service portaal gekoppeld met Shopify, WooCommerce, Magento en Lightspeed.

Klanten die niet gebruik maken van een e-commerce platform kunnen alsnog gebruik maken van het service portaal middels de door ons ontwikkelde API-koppeling.

Mock-up service portaal Nic. Oud

De oplossing

Het service portaal biedt een actueel inzicht en beheer in de in- en uitgaande data van producten, orders, voormeldingen, voorraad en zendingen van de klanten van Nic.Oud. Orders die binnenkomen worden doorgeschakeld naar het Warehouse Management Systeem (WMS).

Het WMS van Nic. Oud heet 3PL Dynamics. De systeem koppeling, oftewel middleware draait dus tussen de webshop van Nic.Oud haar klanten en het WMS van Nic. Oud.

Via het systeem hebben webshop eigenaren die geautomatiseerde e-fulfilment afnemen bij Nic. Oud direct duidelijk inzicht in hun artikelen, orders, voormeldingen, zendingen, voorraad en business rules. De data wordt overzichtelijk en duidelijk weergeven middels een web-interface die inhaakt op alle digitale koppelingen waar Nic. Oud gebruik van maakt.

“Onze klanten hebben een dashboard en handige tools gekregen, voor inzicht in en sturing van hun eigen logistieke processen” - Coert Knijnenberg

Het resultaat

Door het service portaal is er nu een centraal inzicht van alle inkomende en uitgaande klantendata middels een gebruiksvriendelijk systeem. Deze data kan gemuteerd en gecontroleerd worden door Nic. Oud, zodat alle orders op de juiste wijze verwerkt kunnen worden.

De klant kan hierdoor orders, voorraad, voormeldingen en verzendinformatie die binnen de Nic. Oud systeemintegratie bijgehouden worden gebruiken.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Een service of customer portal laten bouwen?

Onze business developer bespreekt graag de mogelijkheden.
Neem contact op met Elham!

Misschien vind je dit ook interessant

Bekijk alle projecten