IT Innovation Partner

Loyalty Integrations

Een Loyalty Integration zorgt ervoor dat je je webshop met een loyalty program kunt verbinden. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch volgen welke aankopen de klant doet, maar kun je je klanten ook punten laten sparen om die vervolgens weer in te wisselen voor extra product of korting. Meer weten over de mogelijkheden? Lees dan snel verder!
  • Klantenbinding
    Klantenbinding
  • Data verzamelen
    Data verzamelen
  • Klanttevredenheid verhogen
    Klanttevredenheid verhogen
Scroll

Wat is een loyalty programma?

Een Loyalty Program is een (gratis) dienst die een merk/bedrijf aanbiedt aan hun klanten om hen te belonen voor het kopen van artikelen. Dit kunnen kortingscodes zijn, maar ook een puntensysteem om later in te wisselen voor een gratis product of extra korting.

Je geeft de klant als het ware een extra drijfveer om opnieuw bij jouw webshop een bestelling te plaatsen. Zo creëer je meer klantenbinding en komen klanten eerder terug.

Voordelen

Klantrelatie verbeteren

Je klanten de optie geven om te sparen voor een gratis product of korting is een goede start. Hiernaast kun je ook de klantbeleving verrijken en ze echt een ervaring meegeven door bijvoorbeeld het organiseren van een event voor loyale klanten.

Nieuwe klanten werven

Een loyalty programma kan dienen als extra pluspunt op jouw webshop of dienst. Zo geef je een potentiële klant nog meer redenen om bij jou producten te kopen.

Klanttevredenheid verhogen

Door meer klantenbinding te creëren, verhoog je daarmee ook de klanttevredenheid. Zo zullen klanten vaker terugkomen en kan je je omzet ook vergroten.

Marketing kosten verminderen

Marketingcampagnes kosten vaak veel geld en ze garanderen niet meteen nieuwe leads. Nieuwe klanten werven kost gemiddeld 5 keer meer geld dan een bestaande klant. Investeer dus in je huidige klanten door een koppeling met een loyalty programma. 

Klantdata verzamelen

Door het opzetten van een loyalty programma waarin je klant een eigen profiel heeft, kun je ook klantdata gaan verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van recente aankopen. Klanten zijn eerder geneigd om hun data te delen met bedrijven als ze daardoor zelf voordelen krijgen.

Soorten loyalty programs

Punten sparen

Dit is misschien wel het bekendste loyalty programma. Je laat klanten punten sparen als zij bijvoorbeeld een product kopen, een review schrijven of als ze jarig zijn. Ze kunnen die punten vervolgens inwisselen voor korting, gratis producten of toegang tot evenementen.

Ranking

Bij dit loyalty programma krijgen klanten voordelen gebaseerd op in welke schaal zij vallen. Hoe hoger de schaal, hoe meer voordelen zij kunnen krijgen. Door meer uit te geven, komen zij steeds een schaal hoger.

Betaalde loyalty programs

Klanten betalen hier voor extra voordeel. Denk bijvoorbeeld aan Bol.com waar klanten eenmalig een bedrag kunnen betalen om vervolgens het hele jaar gratis verzending te krijgen. Een ander voorbeeld is Amazon Prime waar je gratis en snelle verzending krijgt, maar bijvoorbeeld ook toegang tot Prime Video waar je onbeperkt films en series kunt bekijken.

Waarde programs

Bij dit programma zet een klant zijn gespaarde punten niet in voor een gratis product, maar kan hij de punten geven aan een goed doel. Het bedrijf zet de ontvangen punten van klanten om in een donatie. Zo ondersteunt de klant een goed doel en draagt bij aan de maatschappij.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Een Loyalty integration laten bouwen?

Onze business developer bespreekt graag de mogelijkheden.

Projecten waar wij trots op zijn

Bekijk alle projecten

Mogelijk vind je dit ook interessant