Casepagina Mikomodo

De opdracht

Saskia Swint is eigenaresse van kinderconceptstore Mikomodo, de winkel waar zowel kind als ouder blij van worden. Bij Mikomodo kan je speelgoed kopen voor kinderen waar ze niet alleen mee kunnen spelen, maar wat ook kan dienen als decoratiestuk in huis. De producten zijn ook nog eens hartstikke duurzaam!

Het idee ontstond toen Saskia haar eerste kind kreeg. “Op het moment dat je kinderen krijgt, krijg je veel troep in huis. Opa’s en oma’s komen met speelgoed waar je niet op zit te wachten, je hebt spullen nodig voor je kinderkamer en voor je het weet is je huishouden veranderd in een kindercrèche. Dat wil ik voorkomen met dit concept. Met Mikomodo probeer ik aan elke facet van de dag een toevoeging te geven door producten aan te bieden waar zowel ouder als kind blij van worden.”

“Toen ik door corona geen fysieke winkel kon openen, zocht ik een geschikt platform voor mijn webshop”

Het plan om een fysieke winkel midden in Amsterdam te openen is door corona helaas even gepauzeerd. Daarom is Saskia op zoek gegaan naar een online verkoopkanaal om het concept tot werkelijkheid te brengen. “Ik dacht ohh een webshop? Iedereen doet dat dus dat kan ik vast zelf wel. Maar toen kwam ik erachter dat het ingewikkelder was dan ik dacht. Ik had zelf al een thema uitgekozen in Lightspeed, want ik dacht dat het net zo makkelijk zou zijn als een Ikea kast die je wel even in elkaar zet, totdat ik de woorden header en footer las. Toen ging ik toch maar even Googelen.”

Mikomodo Webshop

Meedenken op de lange termijn

Na de mislukte poging om zelf een Lightspeed webshop te maken, klopte Saskia bij ons aan. Na een positief gesprek begonnen we met een User Experience Design intake om de wensen de toekomst visie van Saskia te bespreken. Ook hebben we samen gespard over het MVP en hoe we dit later kunnen uitbouwen in een nieuwe fase.

“Na een aantal partijen te hebben overwogen, volgde ik mijn gevoel en koos ik voor Notive. Veel partijen focussen alleen maar op het inrichten van een webshop en dat is het dan. Ik wil op de lange termijn denken en dan is het fijn dat je bij een partij blijft die met je meedenkt.”

“Wat ik ook fijn vind aan Notive is dat ze ook een adviserende rol aannemen. Als ik vraag om een nieuwe functie op de webshop dan wordt dat opgedeeld in fases en dan kunnen we over een half jaar bijvoorbeeld zeggen van oké, dit bouwen we erover heen of we bouwen over 2 jaar de volledige website met een nieuw thema. Dat vind ik een fijne gedachte dat we zo met elkaar kunnen groeien.”

Resultaat

Om binnen het budget te blijven hebben we gekozen voor een rustgevend Lightspeed thema wat past bij de producten van de shop. Hierin hebben wij met onze expertise de huisstijl geïmplementeerd en de overige wensen, die niet in het thema terug kwamen, voor haar toegevoegd. De grotere wensen die meer tijd zouden kosten hebben we als 'nice to have' opgeschreven voor een eventuele volgende fase van de webshop.

Met de nieuwe Lightspeed webshop kan Saskia haar producten zelf toevoegen en online aanbieden. Na verloop van tijd hoopt ze ook een fysieke winkel te openen in het centrum van Amsterdam, waardoor het Lightspeed Point of Sale systeem goed van pas komt.

Na de live gang van de webshop blijven we doorontwikkelen. Door samen met Saskia te overleggen en door gedegen onderzoek te doen bouwen we de functionaliteiten van de webshop uit in fase 2 van het project. Hierdoor kan Mikomodo doorgroeien tot een robuuste webshop!

Bekijk website
Saskia Mikomodo Website

Saska Swint

"Ik wil op de lange termijn denken en dan is het fijn dat Notive met je meedenkt."

Wil jij ook online verkopen?

Laat ons jou helpen!

Start vandaag