IT Innovation Partner

Leonidas

Leonidas bestaat al meer dan 100 jaar en is hét chocolademerk wat wereldwijd bekend staat om zijn bonbons. 100 jaar geleden ontwikkelde Leonidas Kestekides de eerste bonbon en sindsdien hebben de vier generaties erna het merk tot een groot familiebedrijf ontwikkelt.
  • Platform webshop
    Lightspeed
  • Datum project
    Januari 2021 - April 2021
Scroll

De opdracht

Met meer dan 1300 winkels over de hele wereld geniet iedereen van de heerlijke chocolaatjes. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend doordat de producten zonder dierlijke vetten en palmolie worden gemaakt voor een prijs die iedereen kan betalen.

Ook is Leonidas gebrevetteerd tot Hofleverancier door de Belgische Koning Filip! Wij stonden daarom te popelen toen aan ons werd gevraagd om de nieuwe webshop voor Leonidas Bonbons te bouwen.

Mariska en Joris van Maele zijn eigenaar van Leonidasbonbons.nl en leveren bonbons aan bedrijven en consumenten. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld naast hun normale assortiment Leonidas bonbons verkopen, alleen Leonidas bonbons verkopen of de producten van Leonidas aanbieden in een horecazaak. Consumenten kunnen daarnaast op de webshop doosjes bonbons kopen met gepersonaliseerde wenskaartjes eraan.

Mockup Leonidas webshop

De oplossing

Voor het openen van een nieuwe webshop in Lightspeed was Joris een beetje huiverig, aangezien hij bang was dat hij de hele webshop zelf moest inrichten. Echter was hij snel gerustgesteld doordat er voldoende functionaliteiten en ondersteuning beschikbaar was.

Je zit wel gebonden aan bepaalde thema’s, maar die zijn zo omvangrijk dat het eigenlijk niet uitmaakt. Het enige stukje maatwerk zijn de wenskaartjes die je kunt bestellen bij je doosje bonbons. 

Nadat onze UX designers de oude webshop hadden beoordeeld, kwamen ze erachter dat er op gebied van gebruiksvriendelijkheid nog verbeteringen te behalen waren in de back- en front-end. We hebben daarom gekozen om de nieuwe webshop te bouwen in SaaS e-commerce platform Lightspeed.

Zo kan Leonidas in een veilige omgeving orders verwerken en aanpassingen te doen in de front-end zodat klanten ook hun eigen smaken en wenskaartjes kunnen samen stellen. We hebben gebruik gemaakt van een Lightspeed thema waarin we wat grafische aanpassingen hebben gemaakt op basis van de wensen van Leonidas gecombineerd met onze expertise.

“We hebben voor Notive gekozen, het is een jong bedrijf met een sterk portfolio. Daarnaast waren de sprints ook duidelijk, waardoor je iedere keer weet waar je aan toe bent." - Joris van Maele

Het resultaat

Met de nieuwe Lightspeed webshop kan Leonidas haar producten aanbieden voor zowel B2B als B2C. Ook hebben we ervoor gezorgd dat de webshop van Leonidas op tijd klaar was voor Moederdag, zodat ze na het missen van Valentijnsdag en Pasen door de gehackte webshop toch nog Moederdag mee konden pakken.

Daarnaast kunnen bij de doosjes bonbons gepersonaliseerde wenskaartjes worden gemaakt en kan je zelf de smaken samenstellen. Joris kan met de nieuwe webshop nu ook een hoop zelf doen in de back-end en aan de voorkant is de huisstijl mooi geïmplementeerd.

Na de livegang van de webshop blijven we doorontwikkelen aan de webshop van Leonidas. Zo bouwen we nog een koppeling met Channable, wat een koppelplatform is voor marktplaatsen als Bol.com en Amazon. Door deze koppeling zijn de producten van de Leonidas webshop gesynchroniseerd met andere platformen waardoor je nooit meer verkoopt dan je in voorraad hebt.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Meer weten over een Lightspeed webshop?

Ons team van digitale architecten, developers en designers staan klaar voor je.
Neem contact op met Elham!

Misschien vind je dit ook interessant

Bekijk alle projecten