Make Up

De opdracht

Nee Make-up Milano is een professionele make-up lijn, gebruikt voor én door de belangrijkste en bekendste make-up artiesten. De make-up lijn bestaat al 20 jaar en is ontstaan in Lissone, vlakbij Milaan. Door de kwaliteit werden de topproducten al snel naar de beauty en cosmetica wereld geëxploiteerd, zowel op de nationale als internationale markt. Niet alleen Nee make-up Milano maar ook andere merken als Da Vinci en Perfect Skin zijn voor zowel de consument als ondernemer te bestellen via de website.

Nee Make-up bestond uit twee platformen. Een Lightspeed webshop voor particulieren en een Lightspeed webshop voor ondernemingen. Beide webshops waren op het gebied gebruikerservaring en visueel design aan verbeteringen toe om de conversie te verhogen. Ook was het niet handig dat er 2 aparte webshops waarop Nee Make-up steeds ook apart de producten moet uploaden. Daarom kwamen ze naar ons toe met de vraag of wij één webshop konden maken met een nieuw homepage design.

website nee makeup

Professioneel design met automatisering

Wij hebben deze twee webshops samengevoegd tot een Lightspeed webshop met een nieuw homepage design. We hebben een thema gekozen in Lightspeed en deze hebben we custom gemaakt met de kleuren die het best paste bij de producten en stijl van Nee Make-up. Door de fijne communicatie met onze partner konden we makkelijk de wensen toepassen. Naast deze verbeteringen op visueel vlak zijn we samen op zoek gegaan om ook werkprocessen in de back-end te automatiseren en het importeren van producten te vergemakkelijken. Dit zal in een door ontwikkeltraject verder worden uitgebouwd.

We hebben er verder voor gezorgd dat de USP's van Nee Make-up duidelijk in de header verschijnen op de homepage. Hierdoor hoeven bezoekers niet te zoeken naar belangrijke informatie over bijvoorbeeld de levering waardoor er meer vertrouwen wordt gecreëerd. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat bezoekers eerder overstappen tot aankoop. Ook kunnen bezoekers een verlanglijstje aanmaken, zodat ze producten die ze hebben opgeslagen makkelijk kunnen afrekenen.

Resultaat

De nieuwe gecombineerde webshop heeft een unieke kleurenpalet gebaseerd op de wensen van de klant. Deze aarde-tinten, die een clean en natuurlijke uitstraling hebben passen perfect naast de huidskleuren van de afgebeelde modellen. De webshop is modern en gericht op conversie. Door de 2 webshops bij elkaar te voegen hoeft Nee Make-up nu niet meer producten apart toe te voegen aan 2 verschillende shops. Dit scheelt hen veel tijd.

Daarnaast is de webshop responsive en kan er dus ook gemakkelijk via mobiel bestelt worden door klanten. De makkelijke navigatie tussen productpagina's in combinatie met de duidelijke USP's zullen zorgen voor een verhoogde conversie. Onze missie om een gebruiksvriendelijke webshop te bouwen met een passend design is dus geslaagd!

Bekijk webshop

Heeft jouw webshop ook een upgrade nodig?

Laat ons jou helpen!

Begin vandaag nog