Sfeerplaat voor de webshop van Sourcy, gemaakt met Lightspeed.

Een Lightspeed webshop voor Sourcy

De opdracht

Sourcy is een Nederlands mineraalwater merk die staat voor een gezonde levensstijl. Ze bieden basis mineraalwater aan die plat of bruisend is in verschillende smaken. Ook bieden ze vitaminewater aan met toegevoegde vitaminen en zonder suiker. Zo willen ze ervoor zorgen dat iedereen genoeg en gezond drinkt.

Sourcy heeft op tv veel reclame gemaakt waarin regenlaarsjes voorkwamen in de kleuren van de Nederlandse vlag. De reclame met de welbekende rood-wit-blauwe regenlaarsjes maakte de vraag naar het laarsje zo groot dat Sourcy besloot hier een actie aan te koppelen. Voor deze actie kregen wij de opdracht om een Lightspeed webshop te ontwerpen en in te richten, die de mogelijkheid biedt om kortingscodes in te wisselen. Voor deze webshop hebben we een uniek ontwerp gemaakt dat perfect aansluit op de huisstijl van Sourcy. In 2017 ging de eerste webshop live en in 2018 kreeg deze webshop een update die leidde tot de verkoop van maar liefst 16.000 Sourcy laarsjes.

Mock-up van de webshop van Sourcy. Gemaakt met lightspeed.

Lopen in de regen was nog nooit zo leuk

Simpel en snel de kortingscode voor jouw Sourcy regenlaarsjes verzilveren? We hebben het mogelijk gemaakt: je ziet direct of jouw code correct is en kan daarna in een paar stappen jouw Sourcy laarsje bestellen. We hebben een coupon module gebouwd voor validatie van de codes. Ook hebben we een middleware laag gebouwd zodat de Lightspeed webshop kan communiceren met de applicatie die uiteindelijk de codes checkt. Hierdoor werd er een kortingscode in Lightspeed aangemaakt waarmee je uiteindelijk gratis de laarsjes kon krijgen.

Voor het design van de webshop hebben we een custom design gemaakt in Lightspeed, rekening houdend met de huisstijl van Sourcy.

We hebben het extra makkelijk gemaakt voor de gebruiker. Bekijken welke supermarkt er lokaal Sourcy verkoopt? Check! Laarsjes bestellen zonder kortingscode? Check!

Resultaat

Doordat we met onze expertise een custom template hebben gemaakt voor de webshop, komt de branding van Sourcy goed naar voren. Hierdoor herkent de klant direct het merk en ook hebben we ervoor gezorgd dat alle doelen die de site moest hebben makkelijk bereikt konden worden.

Een zeer succesvolle actie en gebruiksvriendelijke Lightspeed webshop heeft ervoor gezorgd dat er dit jaar maar liefst 16.000 Sourcy regenlaarsjes besteld zijn. Wederom een mooie prestatie!

Afbeelding van de Sourcy Regenlaarsjes

Meer over deze case?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op