Sfeerafbeelding Clan De Banlieue

Clan de Banlieue van winkel tot webshop

De opdracht

Clan de Banlieue is een Nederlands luxury streetwear merk dat is opgericht in 2014 Momenteel wordt het door Footlocker in heel Europa verkocht en ook heeft het twee flagship stores in Rotterdam en Amsterdam.

Banlieue is slechts 8 jaar geleden opgericht. Mede-oprichter Richard Lopes Mendes kwam op het idee voor Banlieue toen hij nog op school zat en zijn studie retail entrepreneur moest afronden. Voor zijn afstudeeropdracht moest hij een eigen bedrijf beginnen. Richard besloot een modemerk op te richten en koos Banlieue als naam.

Het verkopen van de eerste T-shirts begon via Instagram. In die tijd waren er nog niet veel merken die Instagram gebruikte en ook niet voor dat doeleinde. Dit maakte Banlieue dan ook een koploper in de branche. Het succes van Banlieue zit hem volgens Eva Luna, E-commerce manager bij Banlieue, in de mentaliteit die zij als organisatie dragen.

“Onze webshop draaide dus eerst in Woocommerce, maar binnen dat e-commerce platform waren er heel weinig mogelijkheden voor het customizen van je webshop.”

Na het openen van fysieke winkels merkte Banlieue dat ze toe waren aan een webshop om daar de producten te verkopen. Wij kregen daarom de opdracht om een webshop te ontwerpen voor Banlieue. Voorheen maakte Banlieue gebruik van Woocommerce - een webshop plugin binnen Wordpress CMS. Omdat Woocommerce CMS beperkte mogelijkheden biedt tot het customizen van een webshop en het beheren en wijzigen van de voorraden van verschillende winkels is er gekozen voor Lightspeed. Daarnaast maakte Banlieue al gebruik van het Lightspeed kassasysteem in de fysieke winkels. Met de bouw van een Lightspeed webshop konden de verkopen uit de winkel meteen gesynchroniseerd worden met de verkopen uit de webshop.

Mockup Clan De Banlieue

Responsive webdesign

Tijdens het begin van de samenwerking met Banlieue is er gekozen voor een webshop design wat simplicity uitstraalt, zo sprak de kleding écht op de webshop in plaats van het design. Het ontwerp is responsive en geschikt voor mobiele weergave, omdat met name de doelgroep van jongvolwassenen deze webshop veelvuldig zullen bezoeken via hun mobiele devices.


Resultaat

Met een nieuw webshop design en een koppeling met het Lightspeed kassasysteem kan Banlieue efficiënt te werk gaan en zullen voorraadstanden en orders zowel online als offline altijd up-to-date en betrouwbaar zijn!

Banlieue is in de afgelopen jaren erg gegroeid en hierdoor blijft de webshop altijd in ontwikkeling. Daarom bouwen wij ook een mobile app voor Clan! Eva Luna: ‘’Als brand zijn we zichtbaar op onze eigen webshop en verschillende social media kanalen. Tegenwoordig ben je niet meer de enige die zichtbaar is op social media, waardoor je volgers nooit enkel jouw brand zien, maar ook andere brands. In de app willen we écht een space creëren waar enkel Banlieue zichtbaar is. Het moet een app worden waar je naast het kopen van je outfit ook op wilt kijken om te zien waar wij als brand mee bezig zijn. Zo kan je er stories te lezen, early of exclusive toegangeva krijgen tot bijvoorbeeld een 22DROP etc. van Banlieue.’’

Bekijk de webshop
medewerker clan de banlieue

Eva Luna

"Ook de mobiele app laten we door Notive bouwen. Wij gaan een app ontwikkelen die draait om veel meer dan alleen verkopen!”

Ook een uniek webshop design?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op