IT Innovation Partner

Lightspeed - Omnichannel

Heb jij een fysieke winkel, webshop of meer verkoopkanalen van je producten? En wil je dit allemaal vanuit een centrale plek kunnen beheren? Misschien ben je dan wel op zoek naar een omnichannel systeem. Wat houdt een omnichannel systeem precies in? We geven je graag antwoord op bovenstaande vragen en behandelen specifiek het omnichannel systeem van Lightspeed.
Scroll

Wat is Lightspeed Omnichannel?

Een Lightspeed Omnichannel is een integratie van al je verkooppunten en kanalen op één platform. In het Lightspeed omnichannel systeem kan je alles met elkaar verbinden; bijvoorbeeld jouw voorraadsysteem, CRM, (e-mail)marketing, social media en fysieke winkel. Door het samenvoegen van al deze verkooppunten op één platform kan je jouw verkoop en beheer overzichtelijk houden.

Loyalty program

In 2020 is het Omnichannel Loyalty Program van Lightspeed gelanceerd waarbij je de online en in-store ervaring van de klant met elkaar kan verbinden. Het maakt niet uit waar klanten aankopen doen, ze kunnen zowel online als in de winkel punten sparen voor het Loyalty program. En dit kan allemaal worden beheerd vanuit een overzichtelijk dashboard.

Met Lightspeed Omnichannel Loyalty kan je:

  • Gerichte marketing promo’s sturen: je bepaalt zelf of je promo’s wilt sturen naar de mensen die online, in de winkel, of op beide manieren hebben gewinkeld.
  • Loyalty bonus geven aan loyale klanten en persoonlijke aanbiedingen sturen.

Voordelen

Door middel van een omnichannel kan je je fysieke winkel en e-commerce platform koppelen in één systeem. In dit systeem kun je bijvoorbeeld de voorraad bijhouden van je producten, maar er zijn natuurlijk nog meer grote voordelen.

Voorraadbeheer

Je voorraad kan vanuit een centraal platform worden geregeld. Door een integratie van je voorraadsysteem in Lightspeed kan je eenvoudig een product over laten komen van een andere locatie of thuis laten bezorgen, ‘click & collect’ aanbieden aan de klant en het werk sneller en makkelijker maken.

Centrale verkoop

Doordat alle punten van verkoop vanuit één systeem worden aangestuurd, is het gemakkelijk te onderhouden en werkt alles vloeiend samen. Zo kunnen klanten online een product bestellen en deze in de winkel ophalen, zonder dat er een voorraadverschil ontstaat online of in de winkel.

Marketing en sales

Door gebruik te maken van Lightspeed omnichannel, zie je direct wat jouw marketing campagnes opleveren. Integreer eenvoudig jouw socialmediakanalen met Lightspeed.

Klantprofielen

Het volgen en begrijpen van de klant kan door het bijhouden van verschillende gegevens zoals: aankopen, gebruikte kortingsbonnen, reacties op social media enzovoort. Door deze gegevens te verzamelen kan je de klant herkennen in de winkel, via mobiel of online op de website.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Ook Lightspeed omnichannel gebruiken?

Lightspeed Omnichannel is dus een uitstekende oplossing voor de ondernemer met verschillende verkoopkanalen. Wil jij jouw klanten gepersonaliseerde aanbiedingen sturen? Wij kunnen jou helpen met het Lightspeed Omnichannel!

Enkele Lightspeed omnichannel projecten die we hebben ontwikkeld

Bekijk alle projecten

Mogelijk vind je dit ook interessant