Standaard checkout
Lightspeed biedt standaard een drietal opties om jouw checkout te optimaliseren voor je bezoeker, zo kan jij bijvoorbeeld het percentage van verlaten winkelwagentjes op jouw Lightspeed webshop verlagen. Als webshophouder heb je binnen Lightspeed e-commerce de keus uit de volgende drie standaard opties:
Multi-step-checkout
Hierin deel je checkout op in meerdere stappen. Zo wordt de bezoeker door verschillende stappen begeleid bij het plaatsen van een order. Denk hierbij aan accountgegevens, verzendmogelijkheden en betaalopties.
Eén-pagina-checkout
Zoals de naam al doet vermoeden, voert de bezoeker bij deze optie alles benodigde informatie op 1 pagina in.
Eén-staps-checkout
Dit is voor een deel vergelijkbaar met optie 2. Echter wordt hier de informatie verticaal weergegeven in één overzicht. Hierbij ga je op dezelfde pagina door de check out in verschillende stappen. Gebruikelijke stappen zijn: gegevens, verzendmethode, betaalmethode en als laatst de bevestiging.
Om te bepalen welke checkout voor jou het beste converteert, kan je gebruik maken van A/B testen. Dit betekent dat je twee checkout-varianten uitprobeert en onderzoekt welke variant het beste converteert. Zo kan je jouw Lightspeed webshop onderscheiden en ervoor zorgen dat je betere conversie cijfers kan behalen.
Maatwerk checkout
In vele gevallen zijn de standaard checkouts van Lightspeed toereikend, aan de andere kant kan dit altijd beter met maatwerk. Bij het maken van een maatwerk webshop design kunnen wij de standaard Lightspeed checkout parameters gebruiken en deze opnieuw vormgeven om deze nog gebruiksvriendelijker te maken.
Naast dat je webshop een ander “jasje” krijgt en nog beter converteert, kunnen we ook meer functionaliteiten aanbieden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het toevoegen van een veld om een gewenste bezorgdatum te kunnen doorgeven.
Betere conversie
Een gebruiksvriendelijke checkout is zeer belang voor de conversie. Door de klant zo goed mogelijk te begeleiden door het aankoopproces voorkom je weglopers in de checkout.
Uniek design
Door de stijl van jouw platform door te voeren in de checkout, zal dit een veilig en vertrouwd gevoel creëren bij de bezoekers. Voor veel gebruikers kan dit een bepalende factor zijn.
Gebruiksvriendelijkheid
Maak jouw checkout zo gebruiksvriendelijk mogelijk door velden en buttons te optimaliseren en conversie te verhogen.
Functionaliteiten
Voeg functionaliteiten toe aan jouw check-out zodat je jouw gebruikers de best mogelijke ervaring kan bieden tijdens het afrekenen.
Creëer de ideale checkout!
Kortom, het allerbelangrijkste is dat je het zo eenvoudig mogelijk maakt om een order te plaatsen. Hierdoor krijg jij een gebruiksvriendelijke checkout die extra omzet kan genereren.
De standaard checkout is voor de meeste webshops toereikend, maar door frontend aanpassingen door te voeren kan dit nog verder geoptimaliseerd worden en kunnen er ook procesmatige verbeteringen worden toegepast. Verhoog vandaag nog jouw conversie door het implementeren van de Lightspeed maatwerk checkout!