Sfeerplaat Nic. Oud

Inzichtelijk e-Fulfilment service portaal voor Nic. Oud

De opdracht

Nic. Oud is marktleider op het gebied van print & mail, fulfilment, weblogistics en targeting. Met een productie- en opslagruimte van 20.000m2 zijn ze elke minuut van de dag operationeel. De kern activiteit van Nic. Oud bestaat uit het ontwikkelen, verpakken en voordelig verzenden van mailings. Ze verzorgen de complete logistieke afhandeling van online bestellingen voor webwinkels en b2b bedrijven zoals productiebedrijven, groothandels en dienstverleners.

Nic.Oud was op zoek naar een service portaal waarmee hun klanten eenvoudig inzicht kunnen krijgen in alle orders die door Nic. Oud behandeld worden. Veel klanten van Nic. Oud hebben webshops die draaien op e-commerce platformen en daarom is het service portaal gekoppeld met Shopify, Woocommerce, Magento en Lightspeed. Klanten die niet gebruik maken van een e-commerce platform kunnen alsnog koppelen met het service portaal middels de door ons ontwikkelde API-koppeling.

Een voorbeeld van het Nic. Oud Service portaal

Actueel en duidelijk, wel zo fijn

Het service portaal biedt een actueel inzicht en beheer in de in- en uitgaande data van producten, orders, voormeldingen, voorraad en zendingen van de klanten van Nic.Oud. Orders die binnenkomen worden doorgeschakeld naar het Warehouse Management Systeem (WMS). Het WMS van Nic. Oud heet 3PL Dynamics. De systeem koppeling, oftewel middleware draait dus tussen de webshop van Nic.Oud haar klanten en het WMS van Nic. Oud.

Via het systeem hebben webshop eigenaren die geautomatiseerde e-fulfilment afnemen bij Nic. Oud direct duidelijk inzicht in hun artikelen, orders, voormeldingen, zendingen, voorraad en business rules. De data wordt overzichtelijk en duidelijk weergeven middels een web-interface die inhaakt op alle digitale koppelingen waar Nic. Oud gebruik van maakt.

Resultaat

Door het service portaal is er nu een centraal inzicht van alle inkomende en uitgaande klantendata middels een gebruiksvriendelijk systeem. Deze data kan gemuteerd en gecontroleerd worden door Nic. Oud, zodat alle orders op de juiste wijze verwerkt kunnen worden. De klant kan hierdoor orders, voorraad, voormeldingen en verzendinformatie die binnen de Nic. Oud systeemintegratie bijgehouden worden gebruiken.

Coert Knijnenberg

Coert Knijnenberg

Onze klanten hebben een dashboard en handige tools gekregen, voor inzicht in en sturing van hun eigen logistieke processen.

Meer over deze case?

We staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Neem contact op